neděle 29. června 2014

5! po druhé

   Abych tu Ameriku jenom nechválila, tak přichází pokračování, které bude naopak o tom, co nemám ráda. Na každé zemi je halda pozitiv a negativ. Tak tady je moje pětka o věcech, které bych ráda vyměnila s Evropou/ Českem.

1) Dopravní zácpy a veřejná doprava

Kvůli téměř neexistující veřejné dopravě tady existují neskutečné zácpy na dálnicích. Když v Česku nemáte auto, tak to neni žádnej velkej big deal. Stačí si vygooglit, jak se dostat ke Kačce z Horní Dolní, a hned vám to hodí možnosti vlaků a autobusů. Tady jste bez auta bezradní. Já mam teda docela štěstí, že žiju u Washingtonu D.C. a tam ty busy a metra jakože slušně fungujou. Ale pokud se chci jet podívat na námořníčky do Annapolis, tak mam smůlu. Američani taky nejsou zvyklí na nic jiného, než na auta. Já vím, že je to tady rozlehlý a není to Evropa, ale já prostě nechci strávit půl života v dopravní zácpě. Jo...a potom tady taky nikdo neumí řídit. Blinkry by jim do aut vůbec montovat nemuseli....

2) Konzumní život nadevše

V Americe se tvrdě maká. Maká se až tak moc, že tím trpí všichni od psa, přes děti, až po manželku. Mít velký dům, tři auta, bazén, uklízečku a vodotrysk je snem každého Američana. Kolik je za tím práce a obětí je až neskutečný. Moje sousedka mi pyšně vykládala, že její manžel je entrepreneur. Má všechno...kromě manžela. Technicky ho furt má, ale když přijde domů v jedenáct a odchází v šest, tak si ho moc neužije. Ještě jsem moc nepochopila, o čem takový život je. Přijde mi, že v Evropě se umíme zastavit (nemluvím o lenosti). Přijde mi, že my Češi si uvědomuje, že peníze jsou jakože fajn, ale taky chceme mít rodinu a vychovat si děti. Žádný chůvy!

3) Téměř žádná dovolená

  V Česku je kolik týdnů dovolené? Pět? Obyčejně prostě MĚSÍC. Tady? Lidi jsou rádi třeba za týden, pokud jsou noví na tom místě. Můj manžel má 12 dní. Takže tady skoro neexistuje jet na relaxační dvoutýdenní dovolenou, jako jsem jezdila s rodiči jako malá. Vzali si čtrnáct dní volno na dovolenou, plus nějaké čtyři další dny během prázdnin, týden na zimní dovolenou a pár dní kolem Vánoc a zase nějaké dny během roku. Krása. Zregenerování od práce. Pokud bych chtěla jet na takovou dovolenou s manželem a vzal by si deset dní volno, plus dva víkendy, po takové dovolené by mu zbyly dva krááásné dny. Prostě a jasně tady je to s dovolenou uplně na nic. Pět týdnů jako v Česku je hodně, ale tři bych řekla je tak akorát.

4) Nesmyslné věkové hranice

   Koupit alkohol si můžete ve 21 letech, řidičák si můžete v některých státech udělat v 16ti, koupit zbraň v 18ti, připojit se do armády v 18 a pozor, zarezervovat si hotel v New Jersey....v 21 letech! Ptákovina nad ptákovinu. Proč je pití piva považováno za více dospělé, než připojení do armády? Nikdo tady asi na to nemá odpověď. Až mi ale někdo ten rozdíl vysvětlí, tak budu zticha.

5) Mezery na záchodech
 
   Tohle je spíš k pousmání. Amerika je země puritánů, za močení na veřejnosti vás zatknou jako největšího kriminálníka, ale kabinky na záchodech mají pěti centrimentrové škvíry. Je to strašně nepříjemný pocit a tyhle mezery jsou všude!! Jo, všichni chodíme na záchod, ale prostě to neni jedna z věcí, o který by měli všichni vědět.

Prosím, zase to berte s nadsázkou :)

2 komentáře:

  1. Ahoj Mary:)

    Narazila jsem na tvůj blog náhodou, když jsem hledala informace o aupair životě v Kanadě a Austrálii. Momentálně se nacházím jako au pair ve Velké Británii. V září začínám studovat zpět v Čr, ale už teď přemýším, že bych odjela právě buď do Kanady nebo Austrálie tak od června do září/října 2015. Chtěla jsem se tě zeptat jeslti bys mi nemohla poradit jak je to s vízama nebo co bych vše potřebovala abych mohla "aupérovat". Asi to nebude tak jednduché jako v UK. :D Našla jsem pár informací na netu, ale není nad zkušenosti lidí, kteří si to prožili na vlastní kůži. :)
    Děkuji ti moc předem! :)
    Míša

    P.S.: Promiň, že ti to píšu tady, ale nejde mi ti to poslat na e-mail. Píše mi to, že máš plnou schránku tak nevím. :) Ještě jednou děkuju. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, prosim precti si blog. Hlavne kdyz jsem byla v kanade. Delala jswm i FAQ clanek. Pokud budes mit nejaky specificky dotaz, tak napis do komentu. Ja uz na ten mail nechodim :-).

      Vymazat

xoxo Mary